Neurologische fysiotherapie

Neurologische klachten zijn klachten veroorzaakt door een aandoening aan het zenuwstelsel. U kunt denken aan een hersenbloeding/herseninfarct (CVA), hersenletsel (wel of niet aangeboren), dwarslaesie, multiple sclerose (MS), ziekte van Parkinson of tumoren met aantasting van het zenuwstelsel als gevolg.

Onze fysiotherapeut zal ingaan op uw hulpvraag en na lichamelijk onderzoek bepalen waar het accent van de behandeling komt te liggen. Zodat u uw dagelijks leven weer op kunt pakken of voortzetten binnen uw nieuwe grenzen en mogelijkheden. De behandeling hangt af van de aard van de neurologische klacht en de fase van herstel waarin u zich bevindt. Fysiotherapie bij neurorevalidatie gaat vooral over dagelijkse bewegingen zoals het weer leren lopen, opstaan en gaan zitten, staan en zich verplaatsen. Daarvoor is het nodig om mobiliteit, spierkracht, uithoudingsvermogen en balans te trainen. Soms kan de behandeling bestaan uit hulp bij het bewegen van uw armen en benen. Wij bieden een speciale bokstraining voor mensen met Parkinson.

MAAK EEN AFSPRAAK

Wilt u met een van onze therapeuten een afspraak maken? Maak dan een online afspraak of bel onze praktijk. Heeft u een andere vraag voor ons, vul dan het contactformulier in.