Medisch trainen

Medisch trainen is een begeleide en medisch verantwoorde training om uw gezondheid te herstellen, te bevorderen of te onderhouden. Het gaat hier om het begeleiden van mensen met een verminderde belastbaarheid door een blessure, na een operatie, verkeerde houding, hart -en vaatziekten, longaandoeningen, rug -, knie- en schouderklachten, rsi(kans), stressfactoren, bekkeninstabiliteit of andere klachten. Sporten onder begeleiding van onze fysiotherapeut geeft veiligheid bij het sporten en bewegen. Zo traint u op een verantwoorde manier aan uw conditie en belastbaarheid. Hierdoor verminderen uw klachten en voelt u zich fitter.

Medisch trainen is bedoeld voor iedereen die gezond wil worden en blijven. Voor mensen met chronische aandoeningen (kanker, hart&vaat, diabetes) bieden we speciale beweegprogramma’s aan. We zien vaak dat mensen vanuit die therapie doorstromen naar de medische training. Vooral ook omdat ze het fijn vinden onder begeleiding en in een veilige setting te sporten. Wij hebben ook speciale beweeggroepen voor 70-plussers.

MAAK EEN AFSPRAAK

Wilt u met een van onze therapeuten een afspraak maken? Maak dan een online afspraak of bel onze praktijk. Heeft u een andere vraag voor ons, vul dan het contactformulier in.